Erasmus+ sklaida tęsiasi

Trumpalaikis mobilumo projektas „Tarpkultūrinės partnerystės plėtimas“ (KA122-SCH, finansuojamas iš Erasmus+ programos lėšų) įgauna pagreitį. Atrodo, dar neseniai dalinomės įspūdžiais ir nuveiktais darbais iš mobilumo Slovakijoje, o jau birželio 6-10 dienomis įsijautėme į šeimininkų rolę ir savo gimnazijoje sutikome 13 asmenų delegaciją iš Slovakijos (Ivana Kupca gimnazija, Hlohovec).

Dar Slovakijoje užsimezgęs šiltas bendradarbiavimas su bendraamžiais ir mokytojais šią savaitę padovanojo nepakartojamas akimirkas visai gimnazijos bendruomenei. Pagrindinė šio mobilumo tema buvo istorija ir jos įtaka mūsų kultūrai. Lietuvos istorija yra be galo įdomi ir turtinga, todėl teko gerokai paplūšėti ruošiant partneriams priėmimo ir numatytų veiklų darbo planą. eTwinning būrelio mokiniai parengė informacinį stendą apie svarbiausius ir įdomiausius Lietuvos istorijos faktus nuo šalies vardo paminėjimo pirmą kartą rašytiniuose šaltiniuose iki Lietuvos valstybei reikšmingiausių XXI amžiaus įvykių, kad atvykę svečiai galėtų išsamiai susipažinti su mūsų istorija.

Pirmoji mobilumo diena buvo skirta susipažinti su gimnazijos bendruomene bei pristatyti savo kraštą. Atvykusius svečius mokyklos kiemelyje pasitikome lietuvių liaudies šokiu „Kepurinė“, tada visi skubėjome į aktų salę, kur mūsų mokiniai, Erasmus+ projekto dalyviai, sėkmingai pristatė savo naujuosius draugus bendraklasiams ir mokytojams, sušokę draugystės šokį „Gransverą“. Vėliau svečiai buvo pakviesti pasivaikščioti po mūsų gimnaziją. Tą pačią dieną apsilankėme Ignalinos rajono savivaldybėje. Susitikimo metu rajono savivaldybės meras Justas Rasikas papasakojo, kuo Ignalina patraukli atvykstantiems, kaip keičiasi pats miestas ir jo apylinkės. Likusį dienos laiką praleidome lankydami Ginučių vandens malūną, Senovės bitininkystės muziejų – visur skambėjo legendos, mitai ir kilmės istorijos.

Antroji mobilumo diena pakvietė visus į pamoką „The history of the relationship of mythology and astronomy“, fizikos ir informacinių technologijų mokytoja metodininkė Joana Garnevičienė papasakojo apie tautosakoje slypinčius mokslo pradmenis, mokiniai pasikartojo, kad pirmieji sistemingai astronomijos žinias pradėjo taikyti pirkliai ir jūrininkai, kuriems reikėjo nustatyti savo buvimo vietą. Astronomijos žinių taip pat reikėjo žemdirbiams, kurie pagal tam tikrų žvaigždynų išsidėstymą nustatydavo sėjos pradžią, nuspėdavo potvynius arba derliaus nuėmimo metą. Mokiniai dirbo grupėse, bandė atpažinti dangaus kūnų simbolius lietuvių tautosakoje ir patys kūrė eskizus su dangaus kūnų simboliais. Antroji pamokos dalis buvo praktinė – sukurtus eskizus mokiniai perkėlė ant marškinėlių, pamoką apie piešimą ant tekstilės vedė dailės ir technologijų mokytoja metodininkė Audronė Krikščionaitienė. Vėliau marškinėliai buvo padovanoti mūsų naujiesiems draugams. Popietę praleidome Molėtuose, mokiniai mišriose grupėse dalyvavo „Selfie“ orientaciniame ture per Molėtus, sprendė užuominas, ieškojo nurodytų objektų, taip pat išbandė virtualų turą laiku per Molėtų istoriją, aplankė Lietuvos etnokosmologijos muziejų.

Ketvirtadienis buvo darbingas, mobilumo mokiniai atsakingai ruošėsi tapti „mokytojais“, dirbdami grupėse rengė mokomąją medžiagą istorijos pamokai „The Road to Freedom. Lithuania and Slovakia in the Years 1988–1991“, ruošė kūrybines užduotis bendraamžiams. Paruoštos istorijos pamokos buvo vedamos anglų kalba 5, 6, 8 ir I, III klasių mokiniams. Pamokų metu mokiniai kalbėjo apie laisvės svarbą, kovas už laisvę. Šios dienos popietę skyrėme lietuvių tautos meninės kūrybos daliai – pažinčiai su liaudies šokiais bei žaidimais. Muzikos mokytoja Lionė Gruodienė bei šokių mokytoja Elena Skripkauskienė pamokė mokinius įvairiausių liaudies šokių, ratelių, dainų. Smagiai pasišokę, šnekučiavomės, kepėme ant laužo dešreles, zefyrus. Vakaronė baigėsi sertifikatų bei atminimo dovanėlių įteikimu, bendrai vykdytų veiklų aptarimu.

Penktadienis – pažintis su mūsų sostine Vilniumi. Bene didžiausią įspūdį svečiams paliko galimybė apsilankyti Seimo lankytojų centre bei pačiame Seimo pastate. Lydimi seimo nario Gintauto Kindurio turėjome unikalią galimybę savo svečiams parodyti Kovo 11-osios Akto salę, kurioje 1990 m. kovo 11 dieną buvo atkurta mūsų valstybės nepriklausomybė, išgirsti iš gido daug įdomios informacijos, užduoti klausimus seimo nariui. Po apsilankymo Seime mūsų laukė nuostabus maršrutas po Vilniaus senamiestį. Maršrutą parengė direktoriaus pavaduotoja ugdymui Diana Simaškienė, o mūsų mokiniai tapo gidais ir dirbdami mišriose grupėse pristatė pagrindinius lankytinų objektų faktus. Aplankėme Gedimino pilį, grožėjomės Vilniaus peizažu iš apžvalgos bokšto, papasakojome apie Lietuvos Didžiosios Kunigaikštystės valdovų rūmus, Vilniaus Katedrą, apsilankėme Užupio respublikoje, grožėjomės Vilniaus sienamesčiu.

Atėjus laikui atsisveikinti supratome, kad projektas „Tarpkultūrinės partnerystės plėtimas“ pavyko šimtu procentu, tai liūdijo atsisveikinimo ašaros: tiek mokiniai, tiek mokytojai dėkojo vieni kitiems už laiką kartu, už suteiktas žinias bei nuoširdumą, kurio buvo apstu. Čia skambėjo taip pat pažadai, kad atsisveikiname ne ilgam... kad tikrai tęsime draugystę ir kursime toliau bendrus projektus.

„Kuo mainų projektas naudingas mokiniams? Ar norėtum dar kartą dalyvauti tokiame projekte?“ -pakeliui namo projekto dalyvių paklausė Jurgita Raketienė, šio projekto koordinatorė.

„Išlipau iš komforto zonos, t. y. drąsiai kalbėjau prieš auditoriją, nebijojau kalbėti angliškai, nes šiek tiek pabendravusi supratau, kad dauguma mūsų daro klaidų, manyčiau, puikiai sekėsi susikalbėti bei rasti bendrą kalbą su Slovakijos mokiniais. Dar ir dabar susirašome su Slovakijos mokiniais per socialinius tinklus. Jei būtų dar viena galimybė, dalyvaučiau, nes tai vienas iš variantų išlipti iš savo komforto zonos, susibendrauti su kitais bendraamžiais“, – savo nuomone pasidalino I klasės mokinė Austėja Teresė Kazinec.

„Kiekvienas dalyvavimas projekte yra neįkainojama patirtis ir akimirkos, kurių niekur kitur nepatirsi, neišgyvensi, todėl džiaugiuosi, kad turėjau galimybę bendradarbiauti su Slovakijos moksleiviais! Man tai padėjo suvokti, kad bendraujant su žmogumi iš kitos valstybės, esminis tikslas yra drąsiai komunikuoti ir suprasti vienas kitą, nes niekas nebandys taisyti tavo gramatinių ar stiliaus klaidų. Jeigu dar turėčiau galimybę dalyvauti mobilumuose, tai tikrai ja pasinaudočiau, lygiai taip pat ir kitus skatinu pasinaudoti tokiomis progomis, nes tai ne tik praplėčia akiratį, bet ir padeda tobulėti“, – kalbėjo III klasės mokinys Linas Martinkėnas.

„Tai buvo neįkainojama patirtis, nuostabus bendravimas ir patys šviesiausi prisiminimai. Projektas ne tik sudarė galimybes pažvelgti į save kitu kampu, atrasti naujus arba seniai pamirštus gebėjimus, bet ir skatina pasitikėti savimi ir žadina norą tobulėti“, – išsakė mintis Joana Garnevičienė, fizikos ir informacinių technologijų mokytoja metodininkė.

Tariame nuoširdų ačiū viesiems, kurie prisidėjo prie projekto veiklų planavimo, organizavimo ir vykdymo. Bendradarbiavimas ir komandinis darbas mums dovanojo ne tik sėkmę bet ir leido susivokti, kad žmogiškas ryšys visuomet stipresnis nei pareigybinis. Ačiū ir iki kitų projektų!

Erasmus + projekto grupės nariai

Daugiau nuotraukų rasite čia: https://www.instagram.com/erasmus.biodiversity.history/

Nepamirškite padėkoti autoriui
Ankstesnės naujienos
  • Elektroninis dienynas
  • Tėvams
  • Mokiniams
  • Mokytojams
Naujienų archyvas