Tarptautinis projektas „Creazone Matrix“

Mes, II klasės mokiniai, gegužės 24-26 dienomis buvome išvykę į tarptautinio projekto „CREAzone Matrix“ verslumo ugdymo stovyklą Dimitriškėse, Zarasų rajone. Tris dienas gyvenome Zarasų profesinės mokyklos bendrabutyje. Paskaitos vyko Zarasų profesinės mokyklos aktų salėje. 

Pirmąją dieną išklausėme teorinės dalies mokymus, vėliau statėme bokštus. ,,Lego bokštų“ esmė – technologinio sprendimo paieška ir kūrybinio originalumo skatinimas. Ši užduotis gilino susikaupimo bei komandinio susiklausymo įgūdžius. Bokštai turėjo būti aukšti ir gražūs. Antrosios užduoties ,,Surask medį“ esmė – komandos sprendimų priėmimas esant ribotai informacijai. Mentoriai komandos vadovams parodė medį, kurį turėjome surasti užrištomis akimis. Susidarę planą, ėjome link medžio, kurį nelengvai suradome. Po šios užduoties turėjome pertrauką, per kurią pailsėjome ir susidraugavome su kitų mokyklų mokiniais. Trečioji užduotis buvo įdomiausia. Tai buvo žaidimas ,,Raudona – Mėlyna“. Mums reikėjo pasirinkti vieną spalvą iš dviejų. Varžėsi trys grupės, kuriose buvo po tris komandas. Spalva lėmė, ar mūsų komanda gauna ar praranda taškus. Visa grupė turėjo gauti taškų daugiau už nulį. Atliekant šią užduotį buvo daug nesusipratimų, bet mums patiko. Po mokymų ir vakarienės išėjome į Zarasų miestą pasivaikščioti. Diena buvo šiek tiek varginanti, todėl grįžę į bendrabutį aptarėme nuveiktus darbus, pabendravome su kitais stovyklos dalyviais ir ėjome miegoti.

Antra projekto diena buvo dar įdomesnė. Visi grįžome į savo klasės bendrą komandą. Pirmoji užduotis, kurios metu reikėjo visai komandai susikibusiems rankomis peržengti virvę, pririštą prie medžio, buvo ,,Drąsūs, stiprūs, vikrūs“. Nugalėtojai buvo tie, kurių virvė „pakilo“ aukščiau už kitų komandų virves. Po šios užduoties laukė dar trys užduotys, skatinančios komandinį darbą. ,,Makaronų tiltai“ skatino mąstyti, kas svarbiau – sprendimo efektas ar patikimumas. Taigi, statėme tiltą tarp dviejų stalų, turėdami ribotą medžiagų kiekį. Linksmiausia ir bene sėkmingiausia užduotis buvo ,,Trikampiai tamsoje“, užduoties tikslas buvo užrištomis akimis iš dviejų virvių sudėti du trikampius. Pradžioje atrodė labai sunku, kol susitarėme, kaip atliksime užduotį. Ir mums puikiai pasisekė. Buvome be galo laimingi. Na, o antros dienos mokymų paskutinė užduotis buvo ,,Tinkertojus“. Ši užduotis padėjo atskleisti, kokia yra komandinio darbo paslaptis. Mums buvo sudėtinga ir sekėsi kiek prasčiau. ,,Tinkertojaus“ metu turėjome atlikti šiuos vaidmenis – ryšininkas, statybininkas, vadovas, inžinierius, kontrolierius – ir pastatyti lygiai tokį patį pastatą, kurį matė tik inžinieriai. Sporto salė buvo suskirstyta į tris dalis, kuriose galėjo judėti vaidmenis atliekantys mokiniai. Užduotis buvo labai įdomi, tačiau iš anksto reikalaujanti viską protingai apmąstyti.

Trečia diena ilgai neužtruko. Visi dalyviai susirinko į mokyklos aktų salę. Aptarėme visus atliktus darbus. Stovyklos metu ne tik mokėmės verslumo paslapčių, bet ir gilinome savo anglų kalbos įgūdžius bei bendravome su savo bendraamžiais iš Latvijos ir kitų Lietuvos mokyklų. Ačiū organizatoriams už galimybę būti unikalaus verslumo skatinimo projekto Creazone Matrix dalimi ir dalyvauti asmeninio ir socialinio verslumo įgūdžių ugdymo mokymuose!

Pijus Kardelis ir Kirilas Maslabojevas, II klasės gimnazistai

Nepamirškite padėkoti autoriui
Ankstesnės naujienos