Tarptautinis projektas „In natural version in life“ Lenkijoje

Ankstų balandžio 22 d. rytą prasidėjo mūsų (10 mokinių iš 7–III klasių) kelionė į tarptautinį Erasmus+ projektą „In natural version in life“ Lenkijoje. Kelionė truko 11 valandų. Mums ji pasirodė gana ilga, bet buvo tikrai verta visų parsivežtų prisiminimų.

Kadangi atvykome vėlai, tai pirmą dieną, susipažinę su 10 Lenkijos mokinių, kartu ėjome palydėti saulės bei pasigrožėti gražiais Chelm miestelio vaizdais. Antrą dieną lankėmės nuostabaus grožio Liublino botanikos sode, kuriame klausėmės gidės pasakojimo apie įvairius augalus, matėme didžiules žydinčias magnolijas, cukranendres, bananmedžius ir net augalus, besimaitinančius vabzdžiais. Po to keliavome į lenkiškas „Rumšiškes“, t. y. iš skirtingų Lenkijos regionų perkeltus senovinius namus, krautuvėles, bažnyčias, klebonijas ir net kapines. Trečią dieną vykome pas ūkininką-bitininką, kuris parodė mums įvairius bitininkystės prietaisus bei papasakojo apie bites, leido užeiti į relaksacinį bičių namelį. Vėliau, patys darėme bičių vaško žvakes, valgėme medaus desertus. Ir dar lauktuvių į namus įdėjo. Likome nustebinti svetingumu. Po pietų pas mus atvažiavo gaisrininkai su visa savo darbo įranga. Išbandėme jų darbo įrankius ir net pasimatavome „kosmonauto“ kostiumą. Oras buvo nuostabus, dėl to visi buvo tikrai laimingi.

Ketvirta diena buvo šiek tiek ekspromtinė, nes lietus sujaukė visus mūsų planus patyrinėti Lenkijos miškus (juk mūsų projekto tema buvo apie gamtą), tačiau suteikė progą aplankyti nuostabią meno galeriją. Po to vykome į kreidos kasyklas. Ten kai kurių iš mūsų laukė iššūkis – išbūti siauruose tuneliuose po žeme ilgiau nei valandą ir neišsigąsti staiga pasirodžiusios klaidžiojančios dvasios. Grįždami namo dar užsukome į nuostabią bažnyčią. Juk Lenkijoje yra ypatingai daug bažnyčių, ir jos visos tokios skirtingos…

Kitą kelionės dieną ėjome į miestelyje esančią mokyklą. Buvo smagu palyginti ją su savo gimnazija. Mokykloje dalyvavome dekupažo ant medžio edukacijoje. Supratome, kad esame visi savaip kūrybingi, ir visų dekoruotos dėžutės buvo savitos ir išskirtinės. O kaip neužsukti į prekybos centrą?! Juk ne tik namiškiai laukė grįžtančių su lauktuvėmis. Vakarą praleidome žaisdami stalo žaidimus su savo bendraamžiais iš Lenkijos, kurie visas šias dienas keliavo kartu su mumis, ėjo vakarais pasivaikščioti ir valgė prie to paties stalo. Priešpaskutinę dieną praleidome gamtoje: piešėme, gaminome skulptūras iš atliekų, praleidome daug laiko žaisdami įvairius žaidimus. Taip atėjo septintoji kelionės diena – paskutinioji ir liūdniausia. Pavalgėme pusryčius, gavome lauknešėlius kelionei. Neslėpsim, atsisveikinant buvo ir ašarų…

Aš manau, kad ši galimybė pamatyti kitą šalį buvo tikrai nuostabi. Mes išmokome naujų dalykų, susiradome naujų draugų, netgi labiau pažinome vienas kitą. Mes esame labai dėkingi ir džiaugiamės, kad galėjome sudalyvauti tokiame projekte. Atsirado noras dalyvauti ir kituose panašiuose projektuose. Dėkojame anglų kalbos mokytojai Ingridai Labuckienei, kuri buvo šio projekto koordinatorė ir visos kelionės metu rūpinosi mumis.