Vienas lauke – ne karys!

Švietimo mainų paramos fondas, programos „eTwinning“ nacionalinė paramos organizacija Lietuvoje rugsėjo pradžioje skelbė projektų konkursą, skirtą paremti Lietuvos švietimo įstaigų, dalyvaujančių programoje „eTwinning“ profesinį tobulėjimą ir geresnį „eTwinning“ panaudojimą nuotoliniam ir mišriam mokymui(si). Mūsų gimnazija parengė projektą „Vienas lauke – ne karys!“ ir gavo dotaciją, kurią sėkmingai investavo į Whatansu komandos organizuojamus mokymus. Whatansu komanda organizuoja patirtines stovyklas, seminarus bei renginius, formuoja švietimo įstaigų kolektyvų komandas, dirba su jų mikroklimatu, padeda kurti gerus švietimo bendruomenės narių santykius.

Mūsų pasirinkti mokymai „Lyderystė ir bendruomeniškumo ugdymas“ vyko Molėtų rajono Auksinės girios (Whatansu) stovyklavietėje. Dalyvavome programoje, kuri skirta mokytojų lyderystei, sąmoningumui ugdyti per bendražmogiškas, bendruomeniškas kompetencijas, pozityviosios psichologijos principus, patirtinio ugdymo metodus. Vienas iš esminių akcentų – mokymo turinio patyrimas ir suvokimas asmeniškai, kad kuo aiškiau ir priimtiniau gautas žinias būtų galima pritaikyti ugdymo procese.

Pasak komandos formavimo ir mikroklimato eksperto bei švietimo ir verslo įmonių konsultanto Mindaugo Vidugirio, gimnazijos mokytojai ir darbuotojai turėtų ir gali susikurti tokį mikroklimatą, kurio dėka visų pirma jie patys kasdien gerai jaustųsi. Ir tuomet visą tą išjautimą galėtų perduoti mokiniams. Juk visi puikiai žinome, kad asmeninis pavyzdys – geriausias būdas ko nors išmokyti.

Laikas, praleistas kartu su Mindaugu ir Jurga Vidugiriais (Whatansu stovyklos „tėvais“) bei Guoda Venciūte (projektų koordinatore ir sveikos gyvensenos entuziaste) nepaliko nė vieno abejingo. Pažinome tikrai labai įdomias asmenybes, atlikome mums parengtas įdomias užduotis ir, be abejo, valgėme vegetarišką, sveikai subalansuotą maistą. Nors iš pradžių diskusija mezgėsi ne taip entuziastingai, kaip norėjosi, tačiau, įveikę visus lektoriaus Mindaugo parengtus išbandymus, mūsų komandos mokytojai tapo vieningesni, atidesni vieni kitiems, o jau šypsenų kiek buvo dovanota, kiek komplimentų ir pagyrimų išsakyta... Bene smagiausia buvo kultūrinė programa (kūrybinis praktikumas). Per 45 minutes turėjome įgyvendinti 100 užduočių: vaidinome princeses ir drakonus, „sodinome“ ir „rovėme“ ropę, kūrėme ketureilius, rašėme raštus, klausinėjome vieni kitų, o kas svarbiausia – kūrybiškai dirbant komandoje mums pavyko įveikti visas užduotis!

Refleksijos metu dėkojome lektoriams už primintas senas tiesas, kad tikras, žmogiškas ryšys bus reikalingas visuomet; už per savo patirtį išmoktus metodus, kuriuos sėkmingai taikysime dirbdami su mokiniais; taip pat ne vienas užsiminė, kad buvo nustebęs, koks įvairus ir skanus gali būti vegetariškas maistas, nes niekas nepasigedo mėsos... Ir dar. Dvi dienos be mobiliųjų telefonų suteikė daugybę laiko gyvam bendravimui!

Ar šie dviejų dienų mokymai mums buvo naudingi, ar jie atnešė pokyčių? Štai mokytojų atsakymai:

„Kas pasikeitė po mokymų – asmeniškai man bendrumo jausmas išliko toks pat, tik labai džiaugiuosi, kad geriau teko pažinti kolegas ir jau turiu bendrų prisiminimų, kurie mus vienija“.

„Kažkas tokio liko širdyje po mokymų, nes vėl norisi būti kartu su Jumis visais, vėl bendrauti taip, kaip bendravome TEN. Juk smagu buvo! Ačiū, mieli kolegos, už bendrystę ir tikiu, kad kavos pertaukėlės „prigis“ mūsų kolektyve“.

„Kas pasikeitė po Whatansu mokymų? Turbūt tapome atviresni, labiau pažinome kolegas, o tai mus labiau suartino. Tikiuosi ir toliau tokio puikaus bendravimo ir bendradarbiavimo“.

„Laikas Whatansu „pasaulyje“ man pralėkė labai greitai. Džiaugiuosi, kad turėjau progą iš naujo pažinti savo kolegas, pasikartojau svarbius bendruomeniškumo elementus, kurie kasdienybės rutinoje buvo tiesiog nugulę galiniame stalčiuke. Po pokalbių su Mindaugu, Jurga ir Guoda išvykau su nuostata, kad nuoširdus pokalbis, nors ir iš kelių sakinių, gali tapti „varikliuku“ visai dienai. To linkiu sau ir Jums, mieli kolegos. O kavos pertraukėlė – tam idealus laikas!“.

„Po mokymų įsitvirtino toks supratimas, kad mokymai gali apimti ne tik žinias, bet ir emocijas, jausmus, kas buvo tikrai stipru man antrą stovyklos dieną. Ar pasikeitė kažkas? Aš manau, aš galvoju, kad pamatysime ateityje. Bet rezultatą pamačiau šiandien. Tęskime tai visi kartu, stiprinkime ryšį tarpusavyje, aš tikiu“.

„Kaip jaučiuosi po mokymų? Po mokymų dvi paras miegojau nuo 19 valandos iki 7 ryto. O šiaip ką aš pastebėjau – mes visi tapome paslaugesni“.

Whatansu mokymų, skirtų lyderystės, bendruomeniškumo ir tarpusavio santykių puoselėjimui, dėka išsiplėtė suvokimas, kad turime patys veikti ir užauginti naują kartą aplinkoje, kurioje santykiai būtų grįsti pasitikėjimu ir pagarba, sukurti erdvę jauno žmogaus asmenybei augti ir vertybėms auginti.  

Mokymų dalyvių komanda

Nepamirškite padėkoti autoriui
Ankstesnės naujienos