ERASMUS+ Projekto „Learning Strategies for Future“ įvykusio mobilumo atgarsiai
- Paskelbė : Dainius Vaitkevičius
- Paskelbta: 2024-11-04
- Kategorija: Projektinė veikla
Šių metų spalio 6–12 dienomis mūsų gimnazijoje vyko „Erasmus+“ projekto „Learning Strategies for Future“ mobilumas – gimnazijoje svečiavosi mokinių ir mokytojų delegacija iš Slovakijos. Projekto metu buvo nagrinėjamos STEAM (gamtos mokslų, technologijų, inžinerijos, menų ir matematikos) sritys siekiant stiprinti mokinių ir mokytojų gebėjimus bei kurti inovatyvias mokymosi strategijas.
Slovakijos mokytojai ir mokiniai kartu su mūsų gimnazijos bendruomene aktyviai dalyvavo įvairiose veiklose, dalijosi savo patirtimi bei metodikomis. Projektinės savaitės metu mokiniai dirbdami grupėse pagal pasirinktą STEAM sritį kūrė produktus, dalyvavo susitikime su Ignalinos meru L. Ragaišiu, lankėsi keramikos studijoje „Molio Minkis“, Utenos STEAM centre ir Utenos kolegijoje, susipažino su Vilniaus miestu, aplankė Vilniaus universitetą, Energetikos ir technikos muziejų. Vienas iš Slovakijos mokytojų, atvykęs pagal „Job Shadowing“ programą, stebėjo istorijos, gamtos mokslų ir anglų k. pamokas, susipažino su ugdymo procesu ir pasidalino savo pastebėjimais. Vizito metu, siekdami tobulinti mokymosi strategijas ir taikyti inovatyvius metodus kasdieninėje veikloje, mokytojai kartu kūrė naujas pamokų veiklas. Savaitės pabaigoje projekto dalyviai iš ANP savanorių Johannes ir Oksanos sėmėsi savanorystės patirčių, o prieš atsisveikinant folkloro ansamblis „Čiulbutė“ svečiams pristatė Ignalinos krašto tradicijas, dainas, šokius, tradicinius ratelius ir žaidimus.
Šis tarptautinis bendradarbiavimas praturtino mūsų gimnazijos mokytojų ir mokinių žinias STEAM srityje, leido plačiau pažvelgti į būsimų profesijų pasiūlą ir suteikė puikią galimybę tęsti draugystę su Slovakijos Ivana Kupca gimnazija.
2025 metų pavasarį mūsų gimnazijos delegacija (10 mokinių (I-III kl.) ir trys mokytojai) vyks į Slovakiją pasisemti patirties ir žinių.
Erasmus+ projekto „Learning Strategies for Future“ komanda
Veiklų, atliktų STEAM grupėse, vaizdo įrašai:
https://padlet.com/jurkcia/shaping-tomorrow-with-steam-today-x2xa08y3ruvsyxoh
Mokinių, dalyvaujančių šiame projekte, mintys ir atsiliepimai:
Sekmadienis, spalio 6 d.
Mūsų diena Vilniuje buvo ypatinga ir kupina įspūdžių. Atvykę į Vilnių pirmiausia oro uoste pasitikome 11 valandą atvykusius svečius iš Slovakijos.
Po sutikimo visi kartu vykome į Pojūčių meno centrą žiūrėti filmo „Angelų takais“. Tai buvo ne tik įkvepiantis ir meniškas kūrinys, palietęs tiek mūsų, tiek svečių širdis, bet ir puikus kultūrinis momentas, sujungęs abiejų šalių dalyvius.
Vėliau lankėmės Vilniaus katedroje, vienoje iš svarbiausių ir įspūdingiausių Lietuvos religinių vietų. Slovakams tai buvo ypatingas akcentas, kadangi katedros didingumas ir istorinis paveldas perteikia ne tik Vilniaus, bet ir visos Lietuvos istoriją.
Popietę praleidome vaikščiodami po Vilniaus senamiestį. Jo siauri, akmenimis grįsti skersgatviai, gotikos ir baroko architektūra bei jaukios aikštės atskleidė miesto žavesį ir unikalumą. Ši diena buvo kupina įspūdingų vaizdų ir malonių pokalbių, leidusių mums artimiau susipažinti su mokiniais iš Slovakijos.
Vakare vykome atgal į Ignaliną, kur „Viloje Romnesa“ atsisveikinome su slovakais iki pirmadienio ryto.
Austėja ir Liepa, III A kl.
Pirmadienis, spalio 7 d.
Pirmadienio rytą susirinkome aktų salėje ir nekantriai laukėme atvykstant slovakų delegacijos. Aišku, truputį jautėme stresą, nė vieno iš jų nepažinojome, nes sekmadienį su jais bendravo tik Austėja ir Liepa. Pats priėmimas praėjo gerai, mūsų paruoštas renginys pavyko. Improvizuotoje tarptautinėje konferencijoje „Shaping Tomorrow with STEAM Today!“ slovakus pasitikome skambant jų šalies himnui. Pati konferencija buvo skirta pristatyti STEAM sritis. Veikė 4 laboratorijos, kuriose dirbę „mokslininkai“ supažindino su gamtos mokslų, technologijų, menų ir matematikos įdomybėmis ir turėjo paruošę nuotaikingų užduočių. Prisistačius slovakų delegacijai, pasiskirstėme į grupes ir supažindinome svečius su mokytojais, kurie kuruos jungtinių grupių darbą projekto metu.
Aprodę ir pristatę mūsų gimnaziją, jos pasiekimus, visi kartu važiavome į Ignaliną pas mūsų merą. Jis trumpai papasakojo slovakams apie Ignalinos miestą ir rajoną, įteikė jiems dovanų. Grįžę į mokyklą papietavome ir kibome į darbus. Mūsų technologijų grupės nariai buvo išties veiklūs ir darbštūs. Su jais sugalvojome projektą „Tiltas Slovakija–Lietuva“. Kartu su mokytoja Diana Gabrilavičiene išmokėme slovakus naudotis įvairiais medžio apdirbimo įrankiais, o tai jiems labai patiko, nes savo mokykloje jie nesimoko taikomųjų technologijų. Komandoje dirbome gerai nusitekę, radome laiko padainuoti ir net pašokti. Per pusdienį mes jau beveik buvome pabaigę statyti pusę tilto. Buvo smagu, kad atradome bendrą kalbą ir mėgstamą veiklą.
Domėjomės ne tik savo sritimi, bet ir tai, ką veikia kitos grupės. Kadangi menų grupė dirbo gamtoje, tai pertraukėlių metu prie arbatos pabendrauti dažniau susitikdavome su matematikais ir gamtamoksliais. Gamtamoksliai, vadovaujami mokytojos Joanos Garnevičienės, kūrė mokymo (si) priemonę jaunesnių klasių mokiniams apie pagrindinius žmogaus kūno organus. Ant lapo ties tam tikrais organai įmontavo šviesos diodus, o prie organų pavadinimų, parašytų anglų, slovakų ir lietuvių kalbomis, įmontavo jungiklius. Kitoje lapo pusėje sujungė grandinę, kad paspaudus ant bet kurio organo pavadinimo ties juo užsidegtų diodas. Matematikai irgi dirbo labai rimtai – su mokytoju Dainiumi Vaitkevičiumi išmatavo matematikos kabinetą ir Tinkercad programa kūrė matematikos kabineto 3D modelį.
Pirmadienis tikrai nuteikė smagiai ir darbingai, todėl nekantriai laukėme veiklų tęsinio.
Nojus ir Ramūnas, III A kl.
Antradienis, spalio 8 d.
Antradienio rytą išvykome į keramikos studiją „Molio minkis“, kur mokėmės lipdyti iš molio ir dekoruoti puodelius. Po pietų, apie 12 valandą, grįžome į gimnaziją, papietavome ir turėjome šiek tiek laisvo laiko pabendrauti tarpusavyje. Mūsų menų mixed grupė dirbo su fotografija, tad po pietų pasukome į Vidiškių dvarą – vietą, kuri puikiai tiko mūsų kūrybai. Fotografavome ir ieškojome įkvėpimo Pinterest ir TikTok platformose.
Su mokytojo Irmanto Nalivaikos pagalba mokėmės naudotis profesionalia fotografijos įranga ir supratome, kad kantrybė yra labai svarbi norint pagauti tobulą kadrą tinkamu kampu. Procesas reikalavo daug laiko ir pastangų, tačiau galutinis rezultatas pranoko lūkesčius.
Esame tikri, kad visiems mūsų grupės nariams patiko fotografuoti ir bendrauti tarpusavyje.
Aistis ir Laura, III A kl.
Trečiadienis, spalio 9 d.
Trečiadienio rytas prasidėjo kelione į Vilnių. Pirmiausia aplankėme Vilniaus universitetą. Gidė papasakojo universiteto istoriją, pasidalino įdomiomis detalėmis apie atskirų fakultetų veiklą. Vėliau lankėmės Šv. Jonų bažnyčioje, vienoje iš gražiausių Vilniaus bažnyčių, kurioje ne tik grožėjomės įspūdinga architektūra, bet ir lipome į varpinę. Varpinė pasirodė esanti iššūkis dėl savo aukščio, tačiau užlipus mums atsivėrė nuostabi Vilniaus miesto panorama, leidusi pamatyti senamiesčio grožį ir miesto apylinkes iš viršaus.
Energetikos ir technikos muziejus mus ypač sužavėjo savo interaktyviomis ekspozicijomis. Muziejuje susipažinome su įvairiomis mokslo iliuzijomis, kurios ne tik praplėtė mūsų suvokimą apie regėjimo apgaules, bet ir leido praktiškai išbandyti įvairius fizikos dėsnius. Išbandėme įvairius eksperimentus, kurie demonstravo šviesos lūžimą, energijos perdavimą, garso bangas ir kitas fizikos sąvokas. Kiekvienas muziejaus lankytojas galėjo patirti unikalius potyrius per eksperimentus ir stebėti, kaip veikia įvairūs technikos įrenginiai, sužinoti apie pramonės revoliuciją bei energetikos vystymąsi Lietuvoje.
Ypatingas apsilankymo akcentas buvo Tesla šou, kuriame mums pristatė garsiojo išradėjo Nikola Tesla eksperimentus su elektra. Stebėjome aukštos įtampos elektros išlydžius, „žaibus“, kurie sklido iš Teslos ritės. Gidė pasakojo apie Teslos gyvenimą ir jo indėlį į šiuolaikinę elektros energetiką, o įspūdingi elektros išlydžiai sukūrė tikrą šviesų ir garsų spektaklį. Tai buvo ne tik mokslinis, bet ir estetiškai įspūdingas reginys, kuris paliko gilių įspūdžių. Dalyvavome ir interaktyviuose žaidimuose, kur rinkome taškus atlikdami įvairias užduotis – nuo fizikos uždavinių sprendimo iki loginės mąstysenos išbandymo. Galiausiai surinktus taškus iškeitėme į simbolinius prizus, kurie tapo smagiu apsilankymo atminimu.
Po šio įspūdingo vizito muziejuje, tradiciškai užsukome į prekybos centrą Akropolis. Apsipirkę ir pasistiprinę grįžome namo kupini naujų įspūdžių ir žinių.
Viltė ir Raminta, I kl.
Ketvirtadienis, spalio 10 d.
Šiandien lankėmės Utenoje STEAM centre. Diena prasidėjo įvairiomis kūrybinėmis ir edukacinėmis veiklomis. Pirmoji užduotis buvo pasigaminti kosmetinį lupų balzamą. Susipažinome su jo gamybos procesu, sužinojome naudojamų medžiagų savybes bei proporcijas, kurios reikalingos norint išgauti tinkamą balzamo konsistenciją ir kokybę. Kiekvienas dalyvis galėjo individualiai kurti savo produktą pridedamas pasirinktinų kvapų ir taip išbandydamas savo kūrybiškumą.
Vėliau perėjome prie technologiškai pažangesnių veiklų – mokėmės programuoti robotukus. Šios užduoties metu naudojome lengvai programuojamus robotus, kuriuos reikėjo užprogramuoti atlikti tam tikrus judesius ar veiksmus, pavyzdžiui, judėti per kliūtis ar atlikti užduotis pagal nurodytus maršrutus. Tai ne tik padėjo geriau suprasti programavimo pagrindus, bet ir suteikė galimybę patirti, kaip technologijos gali būti pritaikomos realiame pasaulyje.
Dar viena įdomi veikla buvo sužinoti, kaip apskaičiuoti Saulės dėmių dydį. Per šį eksperimentą mokėmės analizuoti Saulės paviršiaus vaizdus, matuoti dėmių plotus ir suprasti, kaip jos veikia Saulės aktyvumą. Tai leido giliau pažinti astrofizikos pagrindus bei sužinoti apie Saulės poveikį Žemei.
Taip pat dalyvavome ir fizikos veiklose, kuriose atlikome lazerio spindulio intensyvumo matavimo eksperimentus. Naudodami specialią įrangą, matavome lazerio šviesos srauto stiprumą, tyrėme, kaip skirtingi atstumai ir medžiagos veikia spindulio intensyvumą.
Po užsiėmimų STEAM centre nuvykome į Utenos kolegiją ir susipažinome su galimomis studijų kryptimis. Medicinos fakultete mokėmės atlikti dirbtinį kvėpavimą bei teikti pirmąją pagalbą, susipažinome su skubios pagalbos teikimo technikomis, o tai leido įgyti praktinių įgūdžių, kurie gali būti naudingi realiose situacijose.
Po turiningos dienos grįžome į Ignaliną. Užsukome į „Šeimos virtuvę“, kur skaniai papietavome ir aptarėme dienos įspūdžius. Pavargę, bet kupini naujų žinių visi išsiskirstėme pailsėti ir atsigauti prieš kitą dieną.
Aidas ir Darius, I kl.
Penktadienis, spalio 11 d.
Penktadienio diena buvo ypatinga ir intensyvi, kupina įdomių veiklų ir bendravimo. Pradėjome ją STEAM grupių projektų pristatymu. Buvo pristatyti technologijų, matematikos, menų (fotografijos) ir gamtos mokslų sričių projektai. Mokiniai, pasitelkę kūrybingumą ir žinias, pademonstravo savo atliktus darbus bei pristatė atliktų tyrimų rezultatus. Kiekvienas projektas buvo savitas ir įdomus, o dalyviai puikiai atskleidė, kaip skirtingos mokslo ir meno šakos gali persipinti.
Po pristatymų įvyko sertifikatų įteikimo ceremonija. Ignalinos r. Vidiškių gimnazijos ir Slovakijos mokiniams ir mokytojams, dalyvavusiems projekte, buvo įteikti sertifikatai už aktyvų dalyvavimą ir indėlį į projekto veiklas. Tai buvo simbolinis akcentas, įprasminęs visą šios veiklos svarbą ir abiejų šalių mokinių bendradarbiavimą.
Vėliau visi kartu vykome į Aukštaitijos nacionalinio parko Gamtos mokyklą. Mus pasitiko čia savanoriaujantis Johannes. Jis pristatė savanorystės galimybes, papasakojo, kas tai yra, kaip galima tapti savanoriu ir nuo ko pradėti. Šis susitikimas buvo ne tik informatyvus, bet ir įkvepiantis, nes galėjome susipažinti su savanorystės idėja iš pirmų lūpų.
Po šios edukacinės dalies mūsų laukė smagus vakaro akcentas – Ignalinos krašto folkloro ansamblis „Čiulbutė“. Jie surengė gyvą ir energingą šokių programą, kurios metu visi susirinkusieji buvo įtraukti į lietuvių liaudies šokius. Iki valios prisišokę visi susėdome prie vaišių stalo, drauge ragavome ant laužo keptas dešreles ir mėgavomės jaukia atmosfera.
Vakarui einant į pabaigą, artėjo atsisveikinimo akimirkos. Buvo išsakyta daug nuoširdžių žodžių, padėkų. Grįžome namo, kupini įspūdžių, patirtų ne tik šią turiningą ir prasmingą dieną, bet ir per visą projekto savaitę.
Austėja ir Liepa, III A klasė
-
- Paskelbta: 2024-10-07
- Kategorija: Projektinė veikla
Mūsų gimnazija dalyvauja X faktoriaus ir Norfos organizuojamame projekte „M... -
- Paskelbta: 2024-06-17
- Kategorija: Projektinė veikla
Šių metų gegužės mėnesį Kauno Bernardo Brazdžionio mokykla organizavo jau III ta... -
- Paskelbta: 2024-06-11
- Kategorija: Projektinė veikla
Saulėtą ir šiltą birželio 7-osios dienos penktadienį II gimnazijos klasės mokinė... -
- Paskelbta: 2024-04-25
- Kategorija: Projektinė veikla
2024 m. balandžio 8 d.-19 d. mūsų gimnazijos 5 mokiniai iš 8 ir III klasių dalyv... -
- Paskelbta: 2024-04-23
- Kategorija: Projektinė veikla
Balandžio 19 d. gimnazijos bendruomenė vykdė pilietinio-ekologinio ugdymo projek... -
- Paskelbta: 2024-03-22
- Kategorija: Projektinė veikla
Kovo mėnesį vyko tarptautinis anglų kalbos projektas „About myself“ („ Apie mane... -
- Paskelbta: 2024-03-18
- Kategorija: Projektinė veikla
Kovo 4 dieną gimnazijoje vyko tarptautinis projektas „Knyga – geriausias draugas... -
- Paskelbta: 2024-03-18
- Kategorija: Projektinė veikla
Keturi Vidiškių gimnazijos mokiniai (Gabrielė Grinkevičiūtė, Austėja Garnevičiūt... -
- Paskelbta: 2024-02-08
- Kategorija: Projektinė veikla
„Twinschools“ – tai projektas-platforma, kurioje specialios 8 savaičių socialinė...