Penktokai ir Lietuvos istorija

Šiltą, saulėtą gegužės 3 dienos rytą mūsų penktokai norėdami sužinoti daugiau apie Lietuvos praeitį iškeliavo į Vilnių. Kadangi kelionė buvo ne trumpa, tai norėdami pramankštinti kojas pirmiausia lipome į Trijų kryžių kalną, po to ir į Gedimino pilį. Tada, kartu su gide aplankėme Vilniaus Šv. Stanislovo ir Šv. Vladislovo arkikatedros bazilikos požemius ir pačią katedrą, kur sužinojome daug įdomių faktų bei istorijų apie Lietuvos kunigaikščius. Po to lipome į katedros varpinę, ir sulaikę kvėpavimą bei drebančiomis kojomis (tiesiogine prasme), stebėjom varpo Kazimiero dūžius. Perėję Baltąjį tiltą atsidūrėme Energetikos ir technikos  muziejuje, ten veiklos užteko visiems: apžiūrėjome buvusią pirmąją Vilniaus miesto elektrinę: garo katilus, turbinas, valdymo pultus. Išbandę šiuolaikinius atradimus, susipažinę su fizikiniais dėsniais, nučiuožę ilgiausia Lietuvoje čiuožykla, keliavome toliau domėtis Lietuvos istorija, t. y. į Pinigų muziejų. Nenuobodžiavome ir čia: skaičiavome sidabrinius, kalėmės knygų skirtukus, atsakę į viktorinos klausimus atsispausdinome asmeninius pinigus su savo atvaizdu. O pyragas ant vyšnios buvo pramogų parkas „Adventica“. Sužinoję daug apie mūsų praeitį, išsidūkę, pavargę, bet su dideliais įspūdžiais (juk kai kuriems tai buvo pirma kelionė į Vilnių) grįžome namo.