Nesėsi – nepjausi

  • Paskelbė : Dainius Vaitkevičius
  • Paskelbta: 2024-09-11
  • Kategorija: Aktualijos

Rugpjūtis ir rugsėjis savo pavadinimais labai siejasi su tuo, kas šiais mėnesiais vyksta gimnazijoje. Rugpjūtį susumuojame paskutinius praėjusių metų rezultatus, įsivertiname juos, sudėliojame paskutinius akcentus artėjančių mokslo metų ugdymo plane, o rugsėjį, vadovaudamiesi gimnazijos 2024–2025 m. m. ugdymo planu ir Bendrosiomis programomis, palinkstame ties visų metų kiekvieno dalyko klasės ugdymo planų, veiklos programos rengimo, planuojame, ko ir kaip mokysime, kaip padėsime mokiniams pasiekti geresnių mokymosi rezultatų.

2023–2024 mokslo metus gimnazijoje baigė 210 mokinių. Kadangi praėję metai buvo ypatingi (nelyginių klasių mokiniai mokėsi pagal atnaujintas dalykų programas, o lyginių pagal įprastas), tai mokymosi rezultatų apibendrinimas kiek keblus, nes 6 balai pernai besimokantiems pagal įprastas programas dar reiškė, kad jie siekia pagrindinį lygį, o pagal atnaujintas – jau tik patenkinamą. Galime pasidžiaugti, kad turėjome tikrai nemažai mokinių, kurie mokėsi aukštesniuoju ir pagrindiniu lygiu – jų buvo net 91 ( 43 proc.), o iš jų 20 mokinių metus baigė tik 9 ir 10 balų. Dviem mokiniams, kurių visi metiniai įvertinimai buvo tik puikūs (10 balų), įteikti Ignalinos rajono savivaldybės mero padėkos raštai bei piniginės premijos. Patenkinamą lygį pasiekė 32 mokiniai, lyginėse klasėse slenkstinį (4 balai) –15 mokinių. Vienam mokiniui, turinčiam nepatenkinamų įvertinimų, buvo skirti papildomi darbai, tačiau mokiniui nepavyko pasiekti pagrindinio lygio, todėl jis paliktas kartoti kursą.

Praėję mokslo metai buvo gausūs pasiekimų patikrinimų. 4 ir 8 kl. mokiniams vyko Nacionaliniai mokymosi pasiekimų patikrinimai. Skaitymo patikrinimą laikė 19 ketvirtokų, vieno mokinio rezultatas siekia aukštesnįjį lygį, 13 – pagrindinį, 4 – patenkinamą, 1 mokinys patenkinamo lygio nepasiekė. Matematikos pasiekimų patikrinimą laikė 18 mokinių, du mokiniai pasiekė aukštesnįjį lygų, kiti – pagrindinį. Džiugu, kad patikrinimo rezultatai atitinka mokinių mokymosi pasiekimų rezultatus. Lietuvių kalbos ir literatūros pasiekimų patikrinimą laikė 22 aštuntos klasės mokiniai, 13 mokinių pasiekė pagrindinį lygį, 8 – patenkinamą, 1 mokinys patenkinamo nepasiekė. Mokinių pasiekimų patikrinimo rezultatai atitiko jų mokymosi pasiekimus. Sunkiau sekėsi laikyti matematikos patikrinimą: 2 mokinai pasiekė pagrindinį lygį, 13 – patenkinamą, 7 mokiniams nepavyko pasiekti patenkinamo lygio. Metodinėse grupėse mokytojai išanalizavo pasiekimų patikrinimo rezultatus. Mokiniams, kurie nepasiekė patenkinamo lygio, vadovaujantis Ugdymo planu skirta po 20 val. konsultacijų, kad mokiniai įveiktų sunkumus. Šios konsultacijos skirtos vienam 5 kl. mokiniui ir aštuoniems I gimnazijos klasės mokiniams. Matematikos dalyko pagalbos konsultacijos skirtos ir dviem III gimnazijos klasės mokiniams, visiems kitiems pagrindinio ugdymo patikrinimą pavyko išlaikyti: 14 mokinių (74 proc.) pasiekė aukštesnįjį ir pagrindinį lygį, 2 mokiniai – patenkinamą. Lietuvių kalbos ir literatūros pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimą išlaikė visi, o 12 mokinių (63 proc.) pasiekė aukštesnįjį ir pagrindinį lygį.

Galima pasidžiaugti mūsų abiturientų sėkme – visi 19 mokinių išlaikė pasirintus brandos egzaminus ir pasirinko tolimesnį karjeros kelią: 9 abiturientai įstojo į valstybės finansuojamas vietas aukštosiose mokyklose, 6 – profesinėse mokyklose, 2 pasirinko tarnybą Lietuvos kariuomenėje, 2– dirba. Laukiame jų sugrįžtančių pasidalinti, kaip sekasi, kas naujo ir kaip pasiilgo mokyklos :)

Dar labai daug būtų galima rašyti apie mokinių pasiekimus begalėje šalies, savivaldybės konkursų, varžybų, olimpiadų – šią informaciją nuolat randate mūsų naujienų skyrelyje. Mažiau ten randate to, kas nepamatuojama skaičiais, nepalyginama su kitų mokyklų rezultatais – pastangas pastebėti kiekvieną mokinį, laiku suteikti jam ne tik socialinę, bet ir švietimo pagalbą, kad sunkiau besimokantis neliktų vienas kapstytis užklupusiuose sunkumuose, o gabesnis būtų pastūmėtas eiti ne pačiu lengviausiu keliu, o nuolat tobulėtų ir turėtų sąlygas atskleisti savo talentus. Visa tai prasideda pamokoje, mokinio ir mokytojo santykyje ir gimnazijos bei šeimos bendravime vaiko labui.

Diana Simaškienė, direktoriaus pavaduotoja ugdymui

Nepamirškite padėkoti autoriui
Ankstesnės naujienos